måndag 25 maj 2009

Svindlande sovrum, igen

För ett tag sedan skrev jag om svindlande sovrum här inne, och min dotters fina tolkning av historien. Denna reklam går fortfarande på radion och häromdagen så var min son i köket när reklamen gick. Jag uppmärksammade dottern på reklamen genom att påpeka att den där läskiga historien var på. Båda barnen tystnade och lyssnade. Sonen blev skitförbannad!

"Men mamma, fy, vad elaka dom är, så kan dom ju inte göra!"
"Va?"
"Dom kan ju inte bara sluta så, vad hände, vem låg i sängen, fy va dumt"
"Men vet du vad, du kan ju avsluta historien" (Min son är en helt underbar författare förstår ni, han har redan vid sju års ålder, skrivit en 28 sidor lång sammahängande historia som var jättespännande)
"Näää, jag har inte lust... men du kan ju göra det"
"Eeeeh, jaha..."
"Va kul, bra..."

Jaha, så ska man skriva slutet på en reklamsnutt då. Dyker väl upp här om några dagar.

3 kommentarer:

  1. Hehe, hörde faktiskt denna i bilen idag och tänkte på dig och din tös :P

    SvaraRadera
  2. Nu kan du tänka min son också när du hör reklamen, apropå sonen, när ska vi leka?

    SvaraRadera
  3. Yay! Double trouble då med andra ord? :P

    Hmm, bra fråga. När vill/kan/orkar du, du som är en hårt arbetande kvinna som gör karriär?

    För oss går det i princip när som helst, förutom nu i helgen kanske, då vi eventuellt åker ner till Falkenberg.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive