måndag 18 maj 2009

Min första dag som socialsekreterare är till ända

och jag är mööör.

Förutom det att min dotter bestämde sig för att den bästa natt att vara vaken, komma med omöjliga begär som höll mig vaken stora delar av natten och förutom det att hon dessutom var sjuk idag och vi var tvungna att ringa in Magnuz (tack du är en klippa) så var det dessutom en hel del korvstoppning under dagen.

Vid upprepade tillfällen bad de om ursäkt över att de inte kunde ge mig någon introduktion men jag känner ändå att det känns helt ok. Jag har än så länge en klient som jag delar med en annan tjej, jag ska gå igenom ett gäng lobbar och annars har jag nog mest svansat runt efter närmsta chefen hela dagen. Och läst en ganska tjock utredning.

Jag kommer somna sååå gott i natt, på´t i morr'n igen då!

1 kommentar:

  1. Vad kul att du har fått ett jobb, och att det verkar gå fint! :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive