tisdag 19 maj 2009

Min andra dag som socialsekreterare

Jag tog tåget till jobbet idag. Jag tänkte jag skulle betala på tåget vilket visade sig vara positivt på vägen till jobbet eftersom ingen kom och tog betalt. Sen var ju tåget bara en halvtimme försenat och eftersom jag skulle kommit fram 40 minuter innan min arbetstid skulle börja så var jag inte för stressad, bara lite lätt irriterad.

På hemvägen däremot fick jag köpa biljett och då gick det på ett ut för avgiften för att handla på tåget var högre än själva biljetten i sig. Jag var inte blygsam i min förvåning utan utbrast med en relativt hög röst "VA!? DRIVER DU MED MIG?" Jag lovar, det var äkta förvåning och, inte minst, irritation.

I dag har jag fått välkomstblommor på kontoret, det var trevligt och det känns som om min närmsta chef tror mer om mina kunskaper än vad jag kan ge medan chefen över henne förväntar sig mindre av mig än vad jag kan ge. Spännande kombination.

Det enda jag kan göra är att göra mitt bästa och det är det jag strävar efter, att göra mitt bästa.

8 kommentarer:

  1. Härligt att du är igång och jobbar :)
    Och du,,,jag hade gärna sett den där julkransen med handdukar i, har du kort på den :)

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Vae skönt att vara igång.
    Ha en fin dag idag
    Kram Lallis

    SvaraRadera
  3. Valerina: Kransen med handdukar i?
    Mrs Data: Men jag ska ju inte pendla varje dag utan bara när maken jobbar så det kommer inte löna sig med pendlarkort.
    Lallis: Jo det är jätteskönt, tack.

    SvaraRadera
  4. Ja takkronan som var som en lysande krans som ni alltid hängde handdukar över för att den inte skulle lysa i TV'n,,,,,,som ni nu bytt uy mot spots på en skena i taket :D
    Den kransek/kronan vill jag se :D

    SvaraRadera
  5. Jag förstår din förvåning!! Det är skitlöjligt att den avg ska va dyrare..
    Grattis än en gång. Krams

    SvaraRadera
  6. Aha, då hänger jag med. Du bilar annars alltså. :)

    SvaraRadera
  7. japp, så hänger det ihop

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive