torsdag 14 maj 2009

I got taged

The rules are:
by Zizzi

1. answer the questions on your blog
2. take away one question you don't like and add a new one.
3. tag 8 other people

1. which perfume do you use?
ingen (Dom har ju slutat med både NoaNoa och LouLou)

2. song of the day?
a cup of brown joy - elimental

3. what's for dinner today?
pizza

4. today's highlight?
att ha blivit av med två släpkärror skit från trädgården

5. what whould you really like to learn?
Att läsa tankar, flyga och se genom saker.

6. what was the last thing you bought?
kläder till sonen, på rea, för 700 kr

7. what's your favourite animal?
Struts, riktigt gott!

8. what's your most important goal at the moment?
att få ekonomin att gå ihop

9. what do you think of the person who tagged you?
En av de närmsta och viktigaste vännerna

10. what's the colour of your eyes?
blå

11. if you could change something with yourself, what would that be?
Tha titties

12. Vad är det första du skulle göra om du vann en miljon?
Bygga ut huset

13. what do you find important with your friends?
Att vi finns för varandra

14. Who have you been talking to on the phone today?
maken, magnuz, paulina, eddie

15. what's your dreamjob?
författare, konstnär, skådis (skapare av stora ting)

16. what's your favourite piece in your wardrobe?
En kort grön kjol i enkel militärstil

17. do you have any favourite models?
Nej

18. 3 things that make you smile
Ironi, maken, engelsk humor

19. what's your favourite song at the moment?
Se fråga 2

20. what's your favourite tv-series?
House, csi, star trek

21. what are you wearing at the moment?
t-shirt, jeans

22. what's your favourite sweets?
Choklad och lakrids

23. who's your role model for style?
Neo i matrix

24. what was the last film you saw?
Ripleys game

I tag the ones who read this.

1 kommentar:

  1. Vad glad jag blir av svaret på fråga nio! Jag har ju alltid vetat att din vänskap betyder väldigt mycket för mig, och att jag vet att jag kan ringa dig närsomhelst och fråga om vadsomhelst, eller bara prata av mig. Och att du tycker dito gör mig lycklig!
    Kram cissi

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive