fredag 15 maj 2009

För de som bryr sig

för det har jag märkt att det är många som gör. Nu är jag osäker på om de som bryr sig läser den här bloggen då det är mina föräldrar, olika grannar på gatan och lite olika gamla människor med sådana där riktigt blängiga ögon som promenerar ute på gatan. Jag är osäker på att det är så många av grannarna och det äldre paren som läser bloggen, föräldrarna läser någon gång i bland, sporadiskt, så vi får väl hoppas att dom råkar titta in precis nu...

Vi har röjt på gården!

När maken är ledig några dagar tillsammans samtidigt som mig så brukar vi ofta planera en massa och sen när vi väl kommer till kritan så får vi inget gjort. Den här gången hade vi inte planerat något utan helt spontant så blev det massor gjort.

När vi röjde på vinden hittade vi alla våra spotlights med tillhörande skenor. Jag har inte varit helt nöjd med vår takbelysning i vardagsrummet som inte bara varit mörk utan också väldigt spretig. Först en takfläkt med fyra spots som inte kunde lysa upp men som störde teven så man inte kunde titta på teve och ha den på samtidigt. Sen hade vi haft en stor takkrona vid jul som blivit kvar. Ni vet en sån där lysande krans. Den lös ju upp men eftersom den gjorde att man inte kunde se något i teven heller så brukade vi hänga handdukar i den så ljuset inte skulle slå i teven, dessa handdukar blev alltid kvar så när man kom hem till oss möttes man alltid av synen av en lysande julkrans med hanndukar i. Nej, det gav inte en direkt städad uppsyn. Sist men inte minst hade vi en discokula i samma tak, och detta är ett litet tak så alla dessa tre saker satt nära varnandra i en sne linje över taket.

Detta är borta nu och utbytt till skenor som har sammanlagt 12 spotlights, det är ljust här inne nu, sååå skönt.

Det har däremot blivit lite eftersatt här hemma så jag har lite städning att göra nu efteråt, men det ska jag nog klara av denna förmiddag.

Samma kväll som vi pysslat med det så satt jag vid datorn och samtalade med Paulina och då kom det fram att dom hade ju drag på bilen och vi kunde låna den om vi skulle låna villaföreningens gratisbilkärra. Sagt och gjort, jag ringde och beställde kärran och i går tömde vi gården på skräp. Vi hade en fin gömma under verandan, en under sovrummet, en hög bakom sovrummet och en vid sidan av huvudet. Allt det är borta. Vi har dock dragit fram en massa som skulle slängas som har skräpat av sig samt att det var andra saker som inte fick plats i de två överfyllda släpen som måste undan. Men det ska jag nog hinna fixa till i eftermiddag.

Det känns som om stora klumpiga stenar har ramlat ner från bröstkorgen...

Borde ju blivit flera kilon lättare...


Vågen måste ljuga....

3 kommentarer:

  1. Ja, hur går det med vikten egentligen? Saknar att läsa om hur kampen mot kilona och frestelserna går. Förstår om det kanske inte är kul att skriva om det, om det inte går så bra, men det kanske kan hjälpa till att hamna på banan igen?

    SvaraRadera
  2. I ärlighetens namn går det åt h*****e med vikten. Jag har gått upp över tio kilo, alltså jag väger över 85 nu och jag försöker ta tag i det men det går inte så bra. Jo jag ska väl kanske ge en uppdatering men jag försöker blunda för problemet för att skjuta det framför mig hela tiden men det är väl kanske inte så bra.

    SvaraRadera
  3. Men det måste ju har varit muskler som har tillkommit då hehe

    Nu e jag nyfiken på trädgården =)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive