måndag 25 maj 2009

Dagsrapport

Uppe tidigt idag, as per usual när jag jobbar. Jag hade tänkt äta fil och flingor men på grund av den gamla vanliga stressen som brukar infinna sig runt halv sju-tiden så blev det två lingongrova med leverpastej och färsk gurka. Det obligatoriska teet dracks självklart också, den första av sex muggar. Vid niotiden tog jag ett mellanmål bestående av xtravaganzas chokladdryck. Lunch lax med rotgrönsaker och lätt kessella-zatziki. Inget eftermiddagsmellanmål men däremot en stor portion ungsgratinerad falukorv med ost, svamp och ris. Dagens motion, en halvtimmes rask promenad direkt efter lunchen.

Det finns risk att jag kommer ha lite svårt att hålla mig den här veckan då det är en tuff vecka jag har framför mig.
I dag har jag jobbat heldag, i morgon kommer jag jobba till två ungefär. Hem, sova, sen börjar jag jobba igen vid halv elva på kvällen för att jobba fram till sju på morgonen. Sova fram till strax före lunch, jobba eftermiddag på kontoret, hem, sova, börjar jobba igen vid halv elva och fram till sju på morgonen. Hem, sova och sen jobba efter middag på kontoret sen är det halvdag på fredag så då kan jag nog vila upp mig.

Det finns vissa risker att jag kommer småäta socker, snabba kolhydrater, för att fixa dagarna (och nätterna) för att inte kolapsa helt. Hoppas jag kan bli förlåten för detta. Jag hoppas kunna klämma in lite motion också, men helt säker kan jag inte vara på detta då hela veckan präglas av tidsbrist.

Håll tummarna för att jag överlever veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive