onsdag 15 april 2009

Saknar det naturliga valet

På facebook kan man göra många spännande test för att ta reda på om man är en bokhylla eller en lampa (för det är svårt att avgöra om man är en möbel eller en människa) vilken typ av sprit man är eller annat fullständigt hjärnslött. Jag har hamnat lite i detta träsk av tester och gjorde ännu ett meningslöst test nu idag. Det jag förvånas mest av är att det alltid saknas svarsalternativ åt mig, här är några exempel:

Pernilla took the Which martial art style are you? quiz and the result is Kung fu
You like to think that grace and style are key to victory (det är väl inte helt fel, men vad har det med att slåss att göra?)

#
1.What do you do when someone ambushes you
let come close enough to you then when they punch sidestep and punch them under their arm where nerve clusters are
let them grab you so you can throw them down
Shuffle back and come back with a 360 round house
Side step then punch them in the solar plexus
Jump straight up and knee them in the gut

Här saknade jag svarsalternativet: run as hell

#
2.what do you do if somone has a knife
sidestep right when they stab at you a back kick them in the ribs
you use your chi to make your body impenetrable and sprint at the opponent and pound on them
Run at them and elbow them in the face
let them come at you grab and put them into a armbar
You take out your sword

Beror väl på situationen. Jag är ju gammal scout, om jag skulle attackera alla som haft kniv skulle jag inte gjort mycket annat än att slåss under min uppväxt.

#
3.you fight a boxer
let him fight himself you are only there as the one who guides him
kick him in the legs everyone knows that boxers are weak in the legs
let him punch you once after that break his bones
run at him a knee him in the gut then elbow him in the face
throw a bunch of kunai nives at him and see if he can block those

No... why should I? Här saknar jag svarsalternativet: cry like a little baby.

#
4.You are on the ground and the opponent is standing
get up and start to beat on him for putting you on your back
get back up
do a back flip and hope he doesn't kcik you in the face
stay on the ground and when he comes close attack
wait for him to come closer then kick at his knees

Här hade jag gärna velat ha svarsalternativet: beg for my life.

#
5.you are pissed off a someone
Grab them and throw them as hard as you can to the ground until they cry
Try and regain control of your emotions
Take out your sword and slice him into sushi
Break his shins and buckle his knees
Use your emotions to make you faster

Här hade dom faktiskt ett svarsalternativ åt mig, tvåan.

#
6.What would you rather do
break their shins
break their neck
break them in general
break their arm
break their ribs

Här saknar jag svarsalternativet: talk sense to the person.

#
7.your weapon of choice
Shuriken(ninja stars)
Your Bones
Sai(Daggers)
Katana
Sabre

Tyvvär, jag är pacifist, men, som gammal scout tar jag väl kniv, men det fanns inte med så jag får väl gå på Sai då, Dagger är närmast. Undrar om man kan tälja med en sådan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive