tisdag 14 april 2009

Minnet, sämre än jag trodde.

När jag var i den nedre halvan av tonåren så fullständigt älskade jag en film som hette "dödskallegänget", ursprungsnamnet "the goonies". Den var rolig, spännande, häftig och den hade en av de snyggaste killar jag någonsin sett, Corey Feldman.

För ett tag sedan var jag hemma hos ett par vi känner och hör och häpna, dom hade den filmen. Vi fick låna den och jag fick för mig att den skulle uppskattas av åttaåriga sonen.

Jag hade delvis rätt. Han uppskattade den, men jag är inte säker på att jag är nöjd över att han uppskattade den och jag är väldigt fundersam över om jag uppskattar den fortfarande. Vad jag däremot kunde förstå var att jag var så där töntigt tonårsförälskad i Corey Feldman, till och med min mamma kunde förstå det.

4 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren hos mig i godistemat. Och den filmen älskade jag med, men konstigt nog verkar filmer man formligen var tokig i som barn inte funka lika bra i vuxen ålder... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju en film som har gått ganska många gånger här. Min bonusson tycker ju den är grymt bra....Smaken förändras ju väldigt. Det är ju inte många av dem man tyckte var snygga förr som man kan förstå att man tyckt om förr. Idag så är de ju inget speciellt.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att den är jättebra! Men var inte kär i nån i den filmen. Jag var ju kär i Coreys namne; Corey Haim från bl.a "Licence to drive".
    KRam cissi

    SvaraRadera
  4. Samlade ögonblick: var så god, och jag menade det, jätteläcker bild.

    Aina Katrine: Jag kan helt och hållet fortfarande förstå att jag gillade honom och han är inte helt ful i dag heller.

    Zizzi: nääää Haim har alldeles för sladdriga läppar :D men licence to drive är helbra film, nästan lika bra som lost boys, där båda coreyfigurerna är med.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive