onsdag 11 mars 2009

Prioriteringssvårigheter

Nu när jag är utan jobb så skulle jag kunna göra så himla mycket.
  • måla
  • fota
  • träna
  • skriva
  • läsa
Det jag gör är att jag startar datorn för att jag ska skriva ansökningar. Innan jag ska skriva ansökningarna så ska jag bara läsa lita bloggar. Och när jag läser bloggarna så följer jag länkar, kollar facebook och kanske spelar något hjärndött spel eller så bloggar jag om att jag inte företar mig något. Helt plötsligt ser jag att klockan är massor och jag har inte ens börjat med ansökningarna. Jag skriver ihop lite ansökningar, gör ett hjälpligt försök till att få ordning efter frukost, duschar och sen måste jag rusa iväg och hämta barnen.

Ännu en dag utan att få något gjort är över för när barnen är hemma så är det mest dom jag får ägna mig åt.

Varför är jag inte kreativ?

Jag borde ju istället, när barnen gått till skola och dagis, kasta mig över ansökningarna för att sedan gå vidare på att skriva på min bok. När jag hämtat barnen borde jag ta fram pyssel, färg och staffli och börja skapa med barnen. Jag skulle kunna ta med mig kameran ut och ta massor av fina vinterbilder och återge vårens spridning i landet i stilrena svartvita bilder.

Varför gör jag inte det?

Jag är nog lat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive