lördag 21 mars 2009

Och hon fattar tangentbordet

Jag har varit här jag har bara inte orkat skriva. Jag har massor av upplägg att skriva, som jag ska försöka göra här i dygnet, men jag börjar med en liten enkel uppdatering.

Jag är fortfarande arbetslös, förutom det tim- vikariat jag har och har haft sedan mitten av februari. Jag har sökt massor av spridda jobb.

Jag har gått med i Twitter som ni kan följa här i sidomenyn, under min presentation. Jag är ju inte så snabb på att uppdatera bloggen nu, vet inte varför, men att Twitta lite snabbt, det orkar jag, så det går att se att jag faktiskt lever och inte ligger med huvudet i en kudde, gråtandes.

Jag är förkyld, inte lika sjuk som maken dock som legat i 40 graders feber onsdag till fredag och har en hals som bara är nån centimeter i diameter och knappt användbar i ätandets konst.

Jag har tagit tag i min vikt igen eftersom jag nästan gått upp 10 kilo sedan januari. Jag har denna vecka gått ner runt ett kilo så det är på gång. Helgen däremot har bjudit på kanelbullar, choklad, pizza, läsk och lite ostbågar. Inom sansade ramar, inget hetsätande som jag haft för mig den senaste tiden, så jag tror inte det ska vara någon fara. Vi får se på fredag.

Jag har bakat idag, korkat kanske eftersom jag inte har kraften till 100% och därför varit lite extra gnällig och lite mindre tålmodig. I går på jobbet, alltså tim- vikariatet, så bakade jag pizzabullar och kanelbullar, det var gott. Jag tänkte därför att jag skulle baka det här hemma också. I morse upptäckte jag att brödet var slut och därför var jag ju tvungen att baka matbröd också. Innan jag kunde baka var jag tvungen att städa köket och under den tiden hann dottern bli otålig och gnällig samt en aning tjatig. Jag har varit förföljd av otur där saker ramlat och strulat till sig, helt oprovocerat vilket inte hjälpt till att hålla humöret på topp. Dottern har "hjälpt" till. Hon har verkligen varit jättesnäll och gullig, men, det har blivit fel hela tiden.

Hon skulle skura golvet, fast jag sagt att vi var klara med det och så fick jag torka golv mitt i städningen. Hon skulle hjälpa till med ingredienserna till bakningen och så hade jag mjölvatten över hela spisen. Hon ville stå bredvid och titta på och började leka med ett dl- mått och la det ifrån sig på den varma plattan, och så hade jag en dl- mått mindre och en platta att skrubba. Hon ville hälla saft själv och så hade jag ett vardagsrumsgolv att skura.

När jag var klar med pizzabullarna tänkte jag överraska barnen med att de skulle få äta det till kvällsmat. Det var deras favoritpizza, hawaii, jättegoda måste jag personligen få säga, men då bestämde sig barnen för att det inte var gott. Men när jag sa att dem inte fick fler kanelbullar än vad de ätit pizzabullar så fick dom i sig var sin.

Nu ska jag börja jobba på mitt CV och för skojs skull kommer jag lätta upp det här senare, man vet ju aldrig om det kan snubbla in en potentiell arbetsgivare någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive