söndag 8 mars 2009

Mer liv irl än i bloggen

Oroa dig inte Zizzi, jag har uppkoppling och jag mår bra, det finns andra anledningar till denna inaktivitet i bloggen.

När jag pluggade och slet då uppdaterades det flera gånger om dagen. Nu när jag inte har ett jobb att gå till utan det är flera timmar över till bloggen, då händer det inget. Det finns två anledningar till det. Den ena anledningen är att när jag inte har något att göra så blir det inte riktigt lika mycket att blogga om heller. I ärlighetens namn funderar jag lite på om jag ska nischa in mig och blogga om något speciellt för mitt liv är ändå inte så spännande. Jag skulle kunna blogga om livet som mamma, men det är det redan flera som gör så mycket bättre än mig. Jag skulle kunna blogga om arbetssökande, det skulle kunna bli spännande men om det går som jag vill kommer detta ämne ta slut väldigt fort, jag planerar nämligen inte att var arbetssökande så länge.

Den andra anledningen till att jag inte bloggar är för att jag har fullt upp. Att vara arbetslös är helt fel namn, inkomstlös kanske men arbete, det har jag. Jag har ändå hem och barn och har under lång tid varit tvungen att försaka många saker som behövts göras. Jag tar tag i dessa saker nu. Tidigare dagar har jag storstädat och sorterat i hela huset. Jag har organiserat barnens saker och gjort ett system för att hålla reda på allt i vårat hem.

I dag har jag rengjort kyl och frys samt organiserat allt som fanns där inne. Frysen var i stort sett full och vi har nu rensat ut nästan halva innanmätet. Allt som var infryst för över ett år sedan eller vars utgångsdatum hade gått ut åkte ut. I botten hittade jag saker från 2002.

Även kylen blev glesare, men jag kan i alla fall säga att jag hittade inget som var lurvigt eller grönt. Jag var däremot rejält restriktiv och inget som som var om ens bara en timme för gammalt fick komma tillbaka igen, inget som såg det minsta misstänksamt fick komma tillbaka igen och så här blev resultatet.

Detta blev utröstat ur kylen.

Tror det blev 25 kilo från frysen


Och titta va fint det blev

Och allt har nu sin plats och inte bara inslängt som det var
förut då man inte visste var något egentligen skulle bo.

Nu börjar mitt nya liv att ta sin början.


1 kommentar:

  1. kommer det att se ut så nästa gång jag kommre på besök?? ;-)
    Krams

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive