onsdag 11 februari 2009

Tidsfördriv

Nu har det varit helt orörligt här inne så länge att jag bara måste göra ett helt oviktigt inlägg. Jag hittade detta inne på facebook: En utmaning,det här är svårare än du tror! Kopiera detta till dina Notes, tagga 20 personer och radera mina svar. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug! Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort. Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du?: Hur ska jag kunna svara på det här när jag inte får svara med mitt eget namn? Ja ja, jag bryter någon regel det vet jag, men here goes: Perny

2. Ett ord på fyra bokstäver: Pank

3. Flicknamn: Petronella

4. Pojknamn: Patrik

5. Yrke: Psykolog

6. Färg: Purpur

7. Klädesplagg: Platåskor

8. Mat: pannkakor

9. Sak i badrummet: papper

10. Plats/stad: Peking

11. En orsak att vara sen: Pengabrist

12. Något man skriker: PARTY!

13. Film: phantom of the opera

14. Något man dricker: pina colada

15. Band: pet shop boys

16. Djur: pekines

17. Gatunamn: plommonstigen

18. Bil: peugot

19. Sång: people are people

20. Aktivitet med mer än en deltagare: porr

2 kommentarer:

  1. förlåt att jag inte har memorerat din blogg..=P. Jaja men det var värt ett försök

    SvaraRadera
  2. just det man kanske ska skriva vem inlägget är ifrån...

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive