tisdag 24 februari 2009

Namnsökning

Jag gjorde en namnsökning som jag hittade hos Fröken Lindgren. Tänkte att det kunde vara lite kul. Problemet var bara att när jag sökte på "Perny är" så kom det bara upp olika forum jag är medlem i och det stod antingen "Perny är inloggad" Eller "Perny är inte inloggad" och det vart både tråkigt och tjatigt så jag sökte på "Pernilla är" istället.

Detta blev de fem första resultaten:
"Pernilla är inte gjord för detta"
"Pernilla är en kul typ"
"Pernilla är hungrig"
"Pernilla är en positiv fläkt"
"Pernilla är ju hur go som helst"

Ettan stämmer väl beroende på vad det handlar om, tvåan kan ju vara trevligt om det stämmer, trean stämmer för det börjar dra ihop sig till lunch nu och fyran kan jag kanske använda i min jobbansökan och femman också kanske.

För den som vill prova så är det bara att googla på "namn är" alltså ditt namn och är och så tar du de fem första sökresultaten. Lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive