onsdag 11 februari 2009

I saw the sign and it opened up my eyes. I saw the sign.

Jag satt och läste lite inne på allt för föräldrars diskussionssight där en person berättade att hon skulle vara med i en författartävling inne på kapitel 1. Jag gick genast in via länken för att kika på vad hon pratade om och fann detta.

"För att medverka i tävlingen ska du under perioden 9 februari och 31 mars 2009 publicera ditt skönlitterära manus på Kapitel 1. Manuset ska minst omfatta 200 000 tecken inkl blanksteg men får vara hur långt som helst."

Det betyder alltså att jag måste ta boken som ligger inne i skallen på mig, kräkas ut det på print, lägga upp det och allt detta ska ske innan den 31 mars. Jag har alltså lite drygt en månad på mig. Jag är i dagsläget arbetslös, jag har inga uppsatser som bråkar i bakgrunden, jag har velat skriva just den här boken så länge att jag har redigerat den otroligt många gånger redan innan den kommit ut på papper. This is it! Jag måste arbeta under press, det är ju så det är, jag känner mig vid det här laget. I will do this!!! This is it! I saw the sign - och tecknet var en tävling. Inte för att jag räknar kallt med att jag ska vinna men det är en rejäl spark i baken och en deadline som jag behöver för att faktiskt bli klar med den och få min dröm att gå i uppfyllelse, att få skrivet min bok.

"Ett falskt minne", se din födelse närma sig med stormsteg!

2 kommentarer:

  1. Hej! undrar bara om du är färdig med c-uppsatsen eller om du skjutit på det?

    SvaraRadera
  2. Jag är klar med c-uppsatsen och den är godkänd.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive