onsdag 25 februari 2009

I går var inte en dag att hylla i matväg

Jag började dagen med två lingongrova med leverpastej
lunchen skulle vara ärtsoppa, men eftersom ärtsoppan låg mysko ut och mitt luktsinne helt är avstängt så blev jag lite skeptisk och vågade inte äta upp allt. Därför bestod min lunch av tre skedar ärtsoppa och två knäckemackor med ost på.
På eftermiddagen åt jag och barnen var sin semla.
Middag, hemmalagad pizza, som i sig är en typ av macka. Pizzabotten var gjord av köpedeg och smakade bläko så det gick inte att äta. Därför blev jag hungrig strax efteråt och avslutade dagen med en macka till.

Riktigt snyggt så säg?

I dag ska jag försöka äta bättre, jag ska undvika mackor men det kommer bli en semla till idag.

I morgon ska jag arbeta!

Hurra!

Hoppas bara att jag är lite friskare då än i dag.

9 kommentarer:

  1. Hehe, jag tror jag har en passande utmaning till dig, på tal om skum mat :)
    Imorgon blir du 500kr rikare :) *kram*

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj, jag har OCKSÅ en utmaning till dig, om du vill.
    Kram cissi

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

  8. [url=http://shenenmaoyie.moonfruit.com/#/blog/4572320051][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shenenmaoyie.freeblog.hu/][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shensacens.yolasite.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shenenmaoyiss.sport.fr/2012/12/29/passionnantes-a-main-en-cuir-neuf-pour-cette-approche-du-printemps/][b]sac longchamp[/b][/url]
    [url=http://shenenmaoyiss.webstarts.com/?r=20121228213757][b]sac longchamp[/b][/url]

    SvaraRadera

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive