torsdag 19 februari 2009

Den nittonde februari 2009 var dagen maken fick sin vilja igenom

Jag brukar lyssna på mix megapol när jag fixar och donar i köket. Jag är inte ett jättestort fan av musiken men det har blivit så. Framförallt för att jag gillar Adam och Gry på morgonen, men annars så är det inte så mycket att ha kan jag erkänna. Men, jag är väl en vanemänniska.

Maken har så klart gnällt på detta och tycker att jag ska stänga av, hellre tyst än den skvalmusik som dom spelar på dom där "skit(k)analen" som han så fint uttrycker det. Jag har slagit dövörat till när han hållt på eftersom jag trivts ganska bra med bakgrundsskvalet. Det är så klart inte njutbart alla gånger, en gång i halvtimmen ungefär kommer något som är riktigt kul men annars brukar man många gånger få sucka lite för att dom spelar samma sak om och om igen eller för att vissa låtar överhuvudtaget kan ha blivit populära.

Denna morgon gjorde dom det ödestigra felet som gjorde att dom förlorade en lyssnare, och då har det varit nära varje gång dom spelat "hips dont lie" som alla gånger fått mig att byta kanal. Det finns fler av den katagorien som "boten anna" som också är en låt som får mig att snabbt ratta iväg till vad som helst, till och med hellre brus. Den här gången var det den nya tjejen som min man kommenterade så här "hon har ju varken utseende eller röst, hur fan slog hon igenom?" och jag kan inte mer än hålle med honom. Man undrar vad hon har för hållhake på musikvärlden. Veronica Maggio.

Denna låt kom i alla fall upp på tapeten och jag i ren desperation råkade ratta åt fel håll...
eller rättare sagt, åt rätt håll för jag fick in en gammal hederlig hårdrockslåt som följdes av ännu en gammal klassisk hederlig rocklåt. Det var Metallica, Midnight oil, Rolling stones and you name it! Jag blev som i rus och höjde, sonen klagade, maken suckade och han förstod, nu är det kört.

Han har äntligen fått mig att lämna Mix Megapol men hans gamla syntarsjäl kommer att få lida av rock i köket från och med nu för den här gamla rocksjälen har hittat ROCK KLASSIKER!!! Jag vet att dom har haft det i Stockholm, men att det flyttat hit, det hade jag ingen aning om.

Men han säger, idag, att det ändå är bättre än mix megapol, vi får väl se vad han säger om några månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive