lördag 3 januari 2009

Utmaning

Härmed utmanar jag mig själv, vi får se vad ni tror om mig :)

Jag utmanar mig själv att gå ner till 75 kilo till min examen (som jag redan vägt för några månader sedan innan jag tappade greppet om mitt intag). Det innebär alltså att jag ska lyckas gå ner nästan 7 kilo på två veckor (lite drygt). Det blir 3,5 kilo i veckan, för den som vill kolla upp oddsen.
Jag började på 81,7 kilo den 1:a januari och ska väga 75 kilo den 15:e januari. Visst, jag tar examen den 16:e men examensfesten är den 15:e och jag tänker inte dieta då! så det finns risk för en viss uppgång den kvällen, alltså är det morgonen den 15:e som gäller. Ganska precis två veckor då ser jag.

Jag kommer att följa upp hur det går genom dagliga rapporter och det ser ut som följer:
1:a =81.7
2:a = 79. 5
3:e 78.7

När man ser på vad som redan har hänt kan man avgöra att jag redan reducerat 53 procent av den ursprungliga viktreduceringen och har 3,7 kilo kvar att ta bort på lite drygt 1½ vecka. Det höjjer oddsen en del men man får ändå tänka på att det största fallet var första natten och var vatten jag bundit genom fel mat som lämnade kroppen. Viktreduceringen kommer gå mycket långsamare framöver.

I dag har jag promenerat i lite drygt en halvtimme, i snö samt skottat och sopat som träning. I går gick jag drygt en timme, utan snö. I går åt jag lax och ungsbakade rotgrönsaker. I dag blir det kokt torsk, ägg och grönsaker.

Nu är det upp till dig att rösta i tabellen, ni har tills onsdag den 7:e på er att rösta, tjoho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive