fredag 2 januari 2009

Nu ska julen bort

från kroppen!

Jag peakade på 81,7 nu på nyårsdagens morgon vilket kändes riktigt surt då jag skulle ha jämnviktat på 75 kilo. Det visade sig att man går upp 6,7 kilo på stress, småätande och rörelsebefriande göromål. Att jag nu tar tag i det har inget med något nyårslöfte att göra. Jag har inte lovat mig något överhuvudtaget. Att jag tar tar i min vikt har mer att göra med att vill fortsätta med det jag redan börjat med. Den utveckling som visade sig ta sin början här skulle bara leda till samma överviktsproblem som tidigare och jag har nu sett hur lätt det är att falla dit.

I går körde jag igång med den diet som jag ska hålla strikt tills examen (kan hända att jag faller dit vid opponeringen på grund av firande eller tröstätning). Jag dricker xtravaganzas utsökta pulverdrink frukost middag kväll och så äter jag en lunch så befriad från kolhydrater som möjligt. I går blev det kycklingsallad som så var sååå god! Hade lite frön i också för att höjja mättnadskänslan.

I går morse vägde jag alltså 81,7, när jag gick och lade mig vägde jag 81,1 och i morse vägde jag 79,5! Ja, väghysteri, jag vet, men jag blir faktiskt lite mer peppad när jag går på sträng diet om jag får se resultaten direkt. Jag gjorde en snabb slutsats med tanke på resultatet - jag hade bundigt extremt mycket vätska under julen!

Nu, åter till uppsaten!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är gumsan =) Grattis till dej =)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive