söndag 4 januari 2009

Nu ger jag upp

Jag säger inte att jag är klar utan jag ger upp.

Jag har utvecklat starka känslor för min uppsats, starka känslor av hat och tvivel. Den känns inte bra, den känns långt ifrån bra och nu den sista dagen och jag suttit och gjort en massa ändringar. Pappa min läste igenom den och kom vid sjutiden på kvällen med ännu fler ändringsförslag där jag skulle göra om hela stycken fullständigt. Jag ändrade några men sket fullständigt i andra. Nu får det fanemig vara nog! Jag lämnar in den som den är och är det något som inte är okej så ändrar jag det efter opponeringen.

Jag förväntar mig kritik, jag hoppas bara på att den blir godkänd för det finns ett frö av oro inne i min själ som säger att utgången av opponeringen känns oviss.

Jag är i alla fall själslingt helt jävla bajstrött just nu och ska lämna in detta missfoster till uppsats i morgon och mår blandat kring det. Det känns skönt att lämna bort den och inte tänka på den på några dagar samtidigt som jag skäms över den.

Only time will tell if I will get my fuckig examen den 16:e eller inte.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive