lördag 10 januari 2009

Ännu ett minus

på 0,5 kilo. Jag väger nu alltså 77,2 och har bara 2,2 kilo kvar to go. Jag kan klara det om jag fortsätter gå ner precis ett halvt kilo om dagen, söndag 76,7 måndag 76,2 tisdag 75,7 onsdag 75,2 och torsdag 74,7, men det är ju lite osäkert om jag kommer göra det.

Jag skulle ju kunna välja att köra på helfart i dag och i morgon och sedan plana ut måndag tisdag för börja äta normalt på onsdag.

Eller så skulle jag kunna skita i allt ihopa, hoppa av dieten, börja käka normalt och vara nöjd med den viktminskning jag ändå fått.

Jag tycker nog att både helfarten och att skita i det är för extremt åt var sitt håll så jag kör nog vidare där jag redan håller på, jag satsar mina sista slantar på de där halvkilona om dagen.

Nu blir det väl någon god och läcker frukost i form av chokladsoppa.

Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive