onsdag 24 december 2008

Vi har fått husdjur

Eller rättare sagt, barnen har fått husdjur. Var sin roboraptor.

Visst är han väl för söt?

Dessa djur, eller figurer är radiostyrda, reagerar ljud, rörelser och har sensorer som känner av när man rör vid den. De är precis som små hundar, fast lite läskigare. De klafsar runt här hemma och när man kommer nära så vänder den huvudet åt en och väser. Precis som små ouppfostrade hundar. Dottern tog direkt in den väsande rytande saken till sitt alldeles nya prinsesstält, som vi bäddat åt henne i eftersom hon ska sova där för natten, och så bäddade hon ner sin lilla dino där och kallade den för sin hund.

Sonens dinusarie heter Plåtis (syns på bilden) och dotterns heter Belle (som hon i odjuret och skönheten)

Förutom det har barnen fått böcker, filmer, lego och så tältet då.

God jul på er

Jag och maken har fått våran egyptenresa av varandra så det blev tomt under granen för oss.

3 kommentarer:

  1. Men Gud vad avis jag blir! Sån där robothund vill jag också ha! Och förmodligen vill mina kids också ha det. :)

    Ha en fortsatt god jul!

    Kram Liselott

    SvaraRadera
  2. Ja dom är riktigt fräcka faktiskt :) dom går runt och väser så gulligt. För ett tag sedan möttes dom ochdet blev rena kalabaliken. Dom visste inte vad dom skulle göra :D väste och högg mot varandra, tja, precis som hundar faktiskt.

    SvaraRadera
  3. Just det, tillägg, den ena började faktiskt sniffa den andra mellan bena också :D synd att man missa att filma det.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive