fredag 5 december 2008

Jo då, jag jämnviktar

fast på fel vikt.

Jag har skrivit in att jag ska jämvikta på 75 kilo, det innebär att jag inte ska gå över 75 kilo och tanken var att jag kunde svikta mellan 70 och 75. När jag skrev in denna jämvikt så låg jag på 72 komma något och tänkte att det här kommer ju gå vägen. PÅ samma vecka gick jag upp till 75,6 och sen var det ju kört. Jag jämniktar jättefint, fast mellan 75 och 80. Jag skulle kunna säga att det inte går så bra för mig men det göra det faktiskt. Med tanke på att jag sitter vid datorn och skriver och pluggar hela dagarna, jag stressar och varken orkar eller har lust att tänka på vad jag får och inte får stoppa i mig. Jag äter kolhydrater både snabba och långsamma (det finns så klart en bra tanke bakom som ändå får mig att välja de långsamma i större utsträckning) och jag säger inte nej om det bjuds på något gott, som i går var det tårta på jobbet och glass när jag kom hem. Ändå rusar jag inte i höjden utan jag känner att jag faktiskt lever helt vanligt, jag går inte och tänker på min vikt hela tiden och jag håller mig ändå sviktande mellan 75 och åttio.

Det är en femma för mycket men vad tusan, det är faktiskt inte 35 kilo för mycket längre så i denna stressiga period så bryr jag mig inte så värst mycket. Jag ska ta tag i det igen, sen.

Idag vägde jag 78,6.

3 kommentarer:

  1. Du är min idol. Duktig och skitsexig ;)

    SvaraRadera
  2. Du får ta tag i det sen när alla skolgrejjer e klara för det är ju nte så långt kvar.. Du fixar det sen.. Kramis från svägerskan

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive