lördag 27 december 2008

Gjorde just ett litet test som jag hittade inne på Petras Egokick. Vet inte om jag är helt överrens med resultatet som blev det här:

Du hör hemma på 1920-talet

Du kanske inte har budgeten för det egentligen, men du vet hur man gör för att ge sken av att du ändå lever ett glamouröst liv(jag valde att gå på musikspelningar och på musikfestivaler när de andra alternativen var att åka till reviäran eller gå på de trendigaste ställena. Jag åkte nog dit på att jag gärna dricker drinkar ur spetsiga glas). Ingen behöver ju faktiskt veta att du håller dig vid liv med nudlar och knäckebröd ibland, för att ha råd med champagne och favoritläppstiftet när helst du vill. Din garderob är noga utvald och väl omhändertagen, med järnkoll på accessoarerna som knyter ihop din stil med din livsstil(På frågan om vilken som var min viktigaste accessoar så svarade jag att jag inte var en accessoarmänniska och jag var tvungen att googla för att få en bild av vilka olika stilar dom frågade om i kändisvärlden). Du vet precis hur man förenar praktiskt tänkande med ett estetiskt yttre – Coco Chanel hade varit stolt över dig! Vi andra avundas din otroligt stilsäkra uppenbarelse, och önskar att vi var lika konsekventa i vår stil (tror konsekvent var det minsta jag var då jag är så otrendig man bara kan bli).

Tänk så fel det kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive