söndag 7 december 2008

Fluktare i duschen

När jag lite seg och trött klev ur duschen nu på morgonen så hoppade jag till en aning då jag tyckte det såg ut som om något tittade på mig. Jag har ju nämnt den lilla skyltdockan som bor i källaren bara för att öka spänningen hos mig. Hon bor inne i ett "förråd" bredvid tvättstugen. Egentligen är det hela en tvättstuga men vi har delat av halva tvättstugen och gjort förråd av den andra delen och så har vi köpt in en bunt sånna där (heter det) lekastenar som vi ska mura igen väggen så det blir två rum av det. Vi har inte kommit så långt utan skiten står i vägen för oss och har gjort det i en tre år så där. Inne i tvättstugen har vi också duschen för vi har inte plats för den någonannanstans. Mellan tvättstugan och "förrådet" har vi hängt ett duschdrapperi så man ska slippa se all bråte när man tvättar eller duschar. Av någon anledning så hade detta drapperi blivit bortdraget vilket jag inte blev varse förrän jag klev ur duschen och fick se det här:

Förutom att bråten i sig kan skrämma iväg vem som helst så var det ett litet huvud som stack upp och kikade på mig (upplevde jag) så jag fick till ett litet "Iiih" innan jag såg att det bara var "Alice"

Närbild på Alice för även om hon skrämde mig så är hon en riktigt snygg målad sextiotalare.

2 kommentarer:

  1. Haha, det var ju en väldigt fin docka, men jag hade blivit lika rädd... :D

    SvaraRadera
  2. Den där förbannade dockan har skrämt slag på mig ett antal gånger. Usch!!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive