fredag 7 november 2008

sj sj gamle vän

Jag har nu försökt ett flertal gånger att boka tågbiljett inne på sj:s hemsida. Första gången jag försökte så bröts kontakten bara och jag hamnade på den där sidan där man får meddelandet att hej och hå, nu är det någe fel på sidan du vill åt så du hamnade här igen, prova en gång till vet jag.

Andra gången jag försökte så ville jag dubbelkolla tiden på resan lite extra så jag tog lite för lång tid på mig och då kom detta meddelande upp, för första gången.

Felmeddelande

Din webbläsare har förlorat kontakten med bokningssystemet.
Det kan bero på att du varit inaktiv i 12 minuter.
Gå tillbaka till startsidan och försök igen,
eller kontakta SJ Telefonförsäljning på 0771-75 75 75
vid frågor eller köp av resa.
Är du inloggad företagskund kan du kontakta
SJ Affärsbokning på 0771 -75 75 55 om du behöver hjälp med din bokning.

Jag fick alltså börja om igen i mitt försök att försöka boka biljett. Den här gången hängde sig sidan så jag väntade på att den skulle uppdatera i mer än tio minuter, sen började jag om. Den här gången gick det nästan hela vägen, precis vid mållinjen, upplevde jag, så fastnade skiten igen då jag ville fylla i var i tåget jag ville sitta. Då, mitt i ett klick så fick jag meddelandet att "ups, nu har det skitit sig här ser du, men du, tryck på länken nedanför så ordnar allt till sig igen" länken hade den följande texten "till startsidan" vilket betyder, "börja om din fucking looser"

Vid det här laget så var jag en aning irriterad redan och morrade en aning när jag tryckte på länken och b ö r j a d e o m ! ! !

Den här gången i ordningen gick det riktigt bra och nu hade jag kommit ända till betalningen, wohooo! Men så står det ju uttryckligen att man ska läsa igenom användarvilkoren innan man gör köpet. Jag skummade, jag läste bara tre av kolumnerna men ändå kom meddelandet upp igen när jag tryckte vidare för att få betala för mödan:

Felmeddelande

Din webbläsare har förlorat kontakten med bokningssystemet.
Det kan bero på att du varit inaktiv i 12 minuter.
Gå tillbaka till startsidan och försök igen,
eller kontakta SJ Telefonförsäljning på 0771-75 75 75
vid frågor eller köp av resa.
Är du inloggad företagskund kan du kontakta
SJ Affärsbokning på 0771 -75 75 55 om du behöver hjälp med din bokning.

Gaaaaaaaaah!!!

Jag bestämde mig för att gå vidare via telefonen istället och ringer. Då får jag meddelandet:
"det är mer än 20 minuters väntetid..."

där sitter jag nu, när jag skulle göra ett kort avbrott i mina studier för att boka en jävla biljettjävel... ursäkta språket men lite småtrött blir man ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive