tisdag 25 november 2008

Och så iväg igen

Jag har knappt hunnit hem förrän jag ska iväg igen. Nu är det jobb. Sonen är på fritids, dottern är med maken och handlar till verandan och jag äter en snabb lunch innan jag ska iväg på jobb. Jag börjar två men det tar en liten stund att ta sig ut dit också inte minst nu när det ligger snö överallt. Jag kommer inte hem igen förrän arton nollnoll i morgon. Jag hann ha en myskväll med barnen i gårkväll för att försvinna ifrån dom över ett dygn igen.

Jag är inte ett dugg orolig för barnen, dom har sin pappa och utöver det har dom dessutom Åke, vår egen hustomte som bor här och jobbar med verandan. Vi talade om det i morse då han först kallade sig för vår inneboende, men när vi kom på att han faktiskt inte sov i huset utan ute på verandan så bytte vi namn på honom till vår lille uteliggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive