onsdag 26 november 2008

Nu har jag kommit hem från jobbet igen

Efter att ha varit iväg hemmifrån i 30 timmar på jobb så är man rätt mör.
Jag är, förutom mör:
förkyld - tror jag kommer vakna upp med världen dunderförkylning och feber i morgon. Jag känner liksom att det ligger i startgroparna. Huvudet har värkt hela dagen idag, vandrat från pannan till att ligga som ett band mellan öronen och bak i nacken. Jag är varm i hela ansiktet och det trycker bakom ögonen. Jag har ont i halsen och det svider och värker när jag sväljer. Det värker faktiskt lite över allt i kroppen på mig, i alla muskler.

I morgon har jag föreläsning inför seminarierna i januari och på eftermiddagen har jag handledning. Jag har inte förberett något inför handlendingen av flera anledningar:
jag fick inte mailet med enkäterna från min handledare i fredags och min motivation var totaldöd så jag fick knappt någon annat gjort heller.
Jag var på kryssning i helgen
Jag hade inte fått mailet med enkäterna från min handledare i måndags och min motivation var totaldöd så jag fick knappt något gjort då heller.
Jag fick enkäterna ganska strax innan jag åkte på jobb i går och jag varken hann göra något eller kände för att göra något eftersom min motivation är helt död och jag fick en massa grejer som jag ska göra och jag hade inte böckerna som jag behövde för att kunna göra det.

Detta är illa. Inte nog med att jag skriver själv, det är bara en fyra veckor kvar nu (känns det som, jag vågar inte räkna i almenackan för då kanske jag ser svart på vitt att det är så och då kommer jag bara krypa ner under en sten och vägra krypa ut igen) jag har inte fått ut några enkäter.

Min c-uppsatsmotivation är död, nedgrävd, överöst med lera, jord, skräp och snö, den är stampad på, spottad på och den ligger och gråter.

Men min gamla goda vän Jenny från Sobra jobbar i alla fall på samma ställe som jag fått vikariat på upptäckte jag igår, och det är ju trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive