tisdag 11 november 2008

Lulu Carter skrämmer mig

Äntligen hemma har tagit in en överpyntad "brud" som säger sig vara bra på inredning. Nu kan jag kanske erkänna att jag inte är den mest hippa inom inredning men jag vet också att jag ALDRIG skulle släppa in Lulu i mitt hem ens om jag fick betalt för det.

Jag slog på teven i väntan på att House ska börja och då ser jag henne i färd med att såga av benen på ett par japanska bord, som uppenbarligen ägs av personen som varit dum nog att släppa in henne i lägenheten och dessutom lämna henne (relativt) ensam.

Hon skrämmer mig verkligen. Skulle jag äga möbler som är unika och svåra att få tag på skulle jag inte vara nådig om en person sågar av benen för att dom inte passar ihop med en modern tråkigt tevemöbel som ändå kommer vara omodern om fem år. Vare sig det görs i teve eller av nån full granne under en vild fest.

2 kommentarer:

  1. Det eskalerar... det kanske vore en idé den där bloggen iallafall

    SvaraRadera
  2. And so we have http://intesomalla.blogspot.com/

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive