fredag 7 november 2008

Jämnviktsresultat

Att kalla det jämnvikt är nästan att ta i med tanke på att jag började hela jämnvikten med att gå upp två kilo och jobbar nu på att komma ner till jämnviktsvikten igen så det jag gör är att gå ner i vikt, fast låååångsamt.
Veckans vikt denna vecka är 76,7 så jag närmar mig ju långsamt men säkert. Eftersom jag vägde 77,1 förra fredagen så är det ändå ett minus på 0,4 kilo, och det utan att köra dietmat utan bara äta klokt. Jag har ätit normalt, alltså, jag har ätit potatis och bröd men självklart har jag hållt mig till bröd med bra GI. Jag har direkt efter helgen då jag unnat mig saker, tagit en fastadag, alltså söndagen eller måndagen har gått ut på att dricka xtravaganza utom ett mål som varit antingen lunchen eller middagen.
Det har inte gått så bra den här veckan eftersom jag jobbat mycket och pluggat den andra, tiden. Stegen ser i alla fall ut så här:

fre: 1877
lör: 1205
sön: 2258
mån: 4663
tis: 5800
ons: 4834
tors: 6356
och inte ett enda snabbt steg... jag skäms. Men vi ska ändå lägga på minne om att jag i förrgår spelade wollyboll som jag än i dag känner av i handleden som fortfarande är blå samt att alla mina muskler skriker av träningssmärtor. Jag hade inte stegräknaren på mig när jag spelade eftersom jag inte hade fickor. Tyvär hade jag på mig klockan så den ska in på lagning.

Om det inte vore för mina ömtåliga handleder så skulle wollyboll lätt vara något jag skulle vilja fortsätta med, eller kanske handboll.

Nästa vecka så ska jag köra på samma sätt som den här veckan fast jag ska försöka få några fler steg gådda och jag ska ta det lugnare i helgen än förra när det gäller att äta skräp. Jag kan kanske få fram en vikt inom ramen om jag lägger till dom här små sakerna som promenader och lugnare sockerintag på helgen.

Jämnvikta ska gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive