måndag 17 november 2008

Helt bakvänt

I dag hoppad jag av en sak, jag som alltid brukar hoppa på saker. Känner mig förvirrad och lite konstig, måste nog lägga mig en stund och fundera över livet.

Jag var på två möten idag, ett med föräldrakommittén och ett med festkommittén. Föräldrakommittémötet tog nära på två timmar, jag var tvungen att springa efter en. Men Jennie klarar ju biffen själv så jag var inte nervös någonstans. Sen hann jag göra en uppställning frågor till mina enkäter som jag ska finslipa och sen ska jag ikväll sitta och fixa syftet. Jag kom precis hem från mötet med festkommittén och det var här jag gjorde det där bakvända.

Vi är sex stycken och alla är jätte-engagerade så jag känner mig långt ifrån oumbärlig. Jag satt och tänkte när jag satt och pillade med frågorna innan jag åkte på mötet att, tänk om jag bara skulle gå på festen, som gäst! Inte lyfte ett finger, bara glida!

Känns helt sjukt!

Men så får det bli, jag och min blåsa ska glida oss igenom festen. Jag har ju faktiskt redan gjort lite, och ska göra lite till, som att ringa ett samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive