onsdag 12 november 2008

Framtidsplanerna måste infrias NU

Min man tog upp det för några dagar sedan och nu har även en del bloggar tagit upp ämnet, till exempel Johanna Graf och Magnus Betnér. Att moderaterna har tagit fram förslaget på att barnen ska ha fem veckors semester och högst 40 timmars arbetsdag.

Det känns härligt när politiker tar fram realistiska och verklighetsförankrade förslag. Jag citerar Marie Antoinette "Dom kan väl äta bakelser". Det är omöjligt för barnen att ha mer semester än föräldrarna och om barnen ska kunna ha högst 40 timmar i veckan så måste föräldrar, ensamma, kunna överleva och betala för hem och barn på 30-35 timmars arbete i veckan. Småbarnsföräldrar är redan en skräck för många arbetsgivare att anställa för att det är så mycket problem när det gäller sjuka barn och dagistider vilket gör att vi ibland blir bortvalda vid rekryteringar. Moderaterna är inte ute efter att höja vårt rykte på arbetsmarknaden direkt.

Det är nog bäst att jag sätter planerna i verket nu så vi slipper problem i framtiden. Därför måste jag nu, förutom att bli klar med studierna, få ut min debutroman och den måste slå stort över hela världen och så måste jag får ett filmkontrakt på den, det är där dom stora kulorna rullar in. Efter debutromanen så måste jag fortsätta att låta böckerna skördas så vår inkomst blir säkrad och min make kan bli hemmamake på heltid och sköta mig och barnen samt huset medan jag sitter i mitt nyrenoverade arbetsrum med en go kopp te och bara låter mina fingrar försörja hela familjen.

Tja, så det är väl bara att sätta igång då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive