fredag 7 november 2008

Det blir någon annan resa istället

efter att ha suttit dryga 20 minuter i kö och ägnat över en timme av min värdefulla pluggtid till att försöka fixa resa med sj så får jag veta att jag ska betala mer i pris för min biljett eftersom jag använder telefonen för att boka min biljett. När jag påpekar att jag använt all min tid för att försöka fixa det via internet och sedan fått ägna så lång tid som jag ändå gjort via telefonen för att kunna boka så anser jag att jag inte ska behöva betala den extra summan. Det kunde hon tyvär inte göra något åt så då sa jag tack och hej... jag reser på annat sätt.

Fan va irriterad jag blir.

Boka platsbiljett och res, medan möjligheten ges,
med vår järnväg vart du vill, snart finns den inte till.
Tag en tripp med andra klass, gratis vatten bruna dass.
Om du kommer fram i tid, så fröjda dig därvid.

SJ, SJ gamle vän, festligt att du lever än.
Men du ser rätt krasslig ut, snart hörs ditt sista tjut.

Vad skall du med flyg och bil, tåget för dig många mil.
Dyrare för varje år, men tänk på vad du får.
Unna dig en kafferast, det finns smörgåsar i plast.
Dom har rest i många dar, men ligger ändå kvar.

SJ, SJ gamle vän, festligt att du lever än.
men du ser rätt krasslig ut snart hörs ditt sista tjut.
-Stefan Demert

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive