fredag 17 oktober 2008

Tuff kväll, nen jag överlevde

Efter att ha haft huset fullt av ungar från tre till tio på kvällen. Att ha övertrötta ungar som härjat och fått gråtattacker och tjatat, men samtidigt lekt jättefint, vara hur goa och snälla som helst, så är man rätt mör. När lilltjejens kompis blev hämtad av sin pappa vid tio (vi var barnvakter) så la vi henne och försökte göra dom där kvällsbestyren som nära på var omöjligt då hon inte ville någonting och framförallt inte sova. Jag läste och hon ville kika i boken i morgon så den fick stanna kvar i sängen. Sen läste jag för sonen. Han hade somnat innan jag läst klart.

Nu är det min tur...

Jag ska också sova och jag hoppas att jag får sova länge i morgon, men man vet ju aldrig...

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive