måndag 6 oktober 2008

Resultat / Planering

Helgens svirande resulterade i ett + på 0,8. Om det vore en vanlig vecka skulle detta plusset få mig att känna ångest och förtvivlan fast jag vet att det mesta av det försvinner med extra vätska och promenader bara. Men nu känner jag inte så, jag känner bara att det försvinner i farten, helfarten.

promenaderna har varit katastrofala den här veckan!

mån 11049
tis 6791
ons 5605
tor 8357
fre 11586
lör 4306
sön 6430

Det är bara måndagen och fredagen som jag kan säga är ok, resten är pinsamt, men jag har en anledning. Jag har pluggat, setat i skolbänken, läst, läst, läst. Maken har jobbat kväll uppepå det så det har varit jag ensam med barnen hela kvällarna, då finns det inte mycket utrymme till kvällspromenader.

Just nu står jag på tröskeln till dag ett av 35 på mitt helvete. Jag är redan hungrig, men det ska jag nog kunna döva med vatten, vilja och massor av te. Dagarna är planerade med en halv påse vid nio, en hel påse vid tolv, en halv påse vid tre och en hel påse vid sex. Thats my day! Lunchtiden ska jag utnyttja till att röra på mig, promenera.

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive