söndag 26 oktober 2008

Party hardy hos Kesselring

I helgen var vi hos Kesselring och Puff, very nice very nice. Saker som gjorde kvällen nice:
  • Vi fick träffa Maria igen, det var inte i går.
  • Puff och Maken klickade i humor så jag fick skratta så jag grät
  • Alla på festen gick igenom sin tonårstid under samma årtionde som jag
  • Man kunde snacka med alla på festen och det var öppet och trevligt

Jag fick kommentarer om mina ursnygga sockar, kommentarerna var dock inte positiva utan de handlade mest om att de var straffbara, eller hur det nu var. Men sköna är dom i alla fall.

Miss Kesselring hade gjort en härlig frågesportsrunda i musik, teveprogram och film och vi kom varken först eller sist. Det spännande var nog det att vi först var fyra i laget varav jag och en kille satt och tävlade i vem som var absolut sämst på sådana tävlingar. Min kommentar var att när jag kommer igång när jag hör musiken så kör jag racet: "ja ja ja jag vet det här ååååååh gud jo men fan, jag känner ju igen det, vänta vänta vänta jag kommer snart på det, vänta bara nu" men jag kommer aldrig på det utan stör bara alla andra i laget. Killen i laget säger att han helt enkelt inte kan, så enkelt var det. Helt plötsligt fick vi veta att vårt lag skulle splitta och jag och killen jag just tävlat med i vem som var sämst, skulle vara själva i laget. Jag gjorde högljuda protester och fick min make att vara med i vårt lag. Vi fick 63 poäng, vinnarna 76 poäng och de som kom sist hade 47 poäng. Efter en snabb uträkning kom jag fram till att om jag och den andra killen skulle varit ensamma så skulle vi fått 4 poäng, snacka om pinsamt...

Tur att jag lyckades få med maken

Förutom att man på denna bild ser att Maria lika gärna kunnat vara Mia Wallace från Pulp Fiction så gör hon även här reklam för en bra ansiktskräm (som jag inte kommer ihåg vad den hette) som hon tyckte jag skulle använda till min torra hud. Den var verkligen skitbra, bara efter att ha smörjt mig två gånger har jag kännt en rejäl skillnad i huden. Problemet är bara att denna lilla burk kostar 800 och skulle ta slut på en vecka. 800 i veckan är lite för magstarkt för mig.


Här har vi Puff, han är rolig. Jag råkade vid ett tillfälle uttrycka mig lite fånigt då jag såg att det fanns hjärtformade nobless och sa att "det var som satan". Puff tittade då på mig och ifrågasatte detta genom att måla upp bilden av att marken öppnar sig, lava väller ut och demoner flyger runt i luften. Skräcken ligger i luften och snart uppenbarar sig satan, i formen av en hjärtformad nobless. Jag var redan nära skratt innan detta tillfälle så denna bild fick mig att ligga under bordet, i skrattkramper som jag fick avsluta med att kravla in på toaletten i precis sista sekund. Några hade visst blivit lite oroade över att jag var dålig då de sett mig försvinna in på det lilla rummet i det skick som jag var.

Vi var vakna ända tills 4 / 3 i natt vilket inte är det vanligaste, jag kallas ju inte för cinderella för intet menar jag.

När jag vaknade morgonen efter så kändes det som om magen var relativt stabil. Det var som om magens ande reste sig på skakiga ben i spillrorna efter en hård helg och sa: "Det har varit pizza, hamburgare, fett, socker, godis, drinkar, alkohol men vi står stolta. Vi kommer leva vidare!!" Efter frukosten så fick jag smaka en jättegod muffins som Maria bakat till födelsedagsfikat senare. Den var hysteriskt god med krämig fyllning.

Magen dog.

Jag mådde sååå dåligt och maganden har inte riktigt rest sig sedan dess utan ligger fortfarande och kvider någon stans i tolvfingertarmen.

Efter den roliga helgen så pluggade jag och Bäääbs tillsammans på universitetet och morphade ihop våra texter. Vet inte om hjärnan var helt på vid det laget, men jag gjorde i alla fall ett gott försök.

I morgon har jag ett späckat schema och för alla som förväntar sig en uppdatering i min diet i morgon, forget it, jag har bytt dag från måndagar till fredag i mina uppdateringar kring detta.

Tjingeling!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att sockorna är jättefina :) Dessutom ser de übersköna ut. Var har du fått tag på dem?

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Jag fick dom i present när jag väntade sonen så jag ingen aning om var han köpt dom eller om dom finns kvar att få tag på.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive