onsdag 1 oktober 2008

Jag mår bra...uppenbarligen

Jag var på hälsokontroll idag. Jag fick MVG!!!

Jodå. Först fick jag andas i en apparat för att se över min lungkapacitet. Jag skulle blåsa tre gånger i den, först hårt och nabbt och sen skulle jag hålla utandningen så länge som möjligt. Apparaten var trasig så jag fick blåsa åtta gånger innan det vart helt klart. Jag var lite vimmelkantig och trött i magen när jag var klar. Sen tog hon en sån där mjuk grej som hon satte fast runt armen och så tryckte hon på en sån där luftkudde så den mjuka grejen satt jättehårt och så tittade hon på klockan och lyssnade i ett stettoskop. Sen stack hon hål på mitt finger.

Detta resulterade i en massa fina siffror.

Min lungfunktion var jättebra. Jag hade 108% på FVC, FEV1 var på 105% och FEV% var på 101%. Det var bättre än förväntat eftersom man förväntar 100%.

Mitt blodsocker låt på 5,1 (man bör inte ligga över7,4)
mitt kolesterol låg på 4,39 (man bör inte ligga över 5,0)
mitt HB låg på 159 (man bör inte ligga under 120)
och mitt blodtryck låg på 125/75. (man bör inte ligga över 140/90)

MVG helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive