fredag 17 oktober 2008

I baktagen

Hemmagjorda hallongrottor

Jag och dottern bakade lite idag. Sonen har en kompis över och dom ville fika, visst tycker jag, har man besök bör fika ingå. Men vi hade ju inget fikabröd, vad göra? Jo, baka så klart! Jag och dottern kastade ihop lite hallongrottor vilket både var lätt och gick fort. Inte nog med det, jag bytte ut det vita vetemjölet mot det lite grövre dinkelmjölet och vad händer? Jo, det blir GODARE än vanliga hallongrottor.

Jag ska hädanefter byta ut allt vitt mjöl till dinkelmjöl, det blir ju inte bara godare, det blir ju nyttigare också!

2 kommentarer:

  1. Effektiv kvinna du är! Och gott ser det dessutom ut, Perny. Du kan väl skicka över några till mig via cybern ;))

    Kramis L

    SvaraRadera
  2. Jag bjussade sonens kompis mamma på en, hon tyckte dom var riktigt frasiga och goda :) så jag tror jag/vi lyckades.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive