fredag 24 oktober 2008

Hur trött var jag igår?

I går var jag jättetrött. Jag hade stått hela dagen i Kraka för akademikerförbundet, utom när jag sprunigt runt och försökt få tag på folk inför examensfesten, fått tag på folk angående föräldrakommittén och ätit tårta för att fira Kåren.

Lägg märke till alla tårtkartonger under bordet.
Dom var visst slut vid ett men med tanke på vilka bautabitar som lassade upp
så var det kanske inte så konstigt.
Jag fick be om en bit i en fjärdedels storlek :) dom var så givmilda så...


När vi var klara med akademikerförbundetgrejen så hann jag ta en snabb fika med Bäääbs innan jag fick springa ut i bilen och åka hem. Väl hemma fick jag sitta och plugga ett bra tag innan jag kunde sätta mig och mysa framför teven med en kopp te och lite star trek. Här ska ni få beviset på hur trött jag var när jag väl gick från datorn, i form av en mailkonversation:

Jag:
"ja alltså, det är rätt så långt än så länge, jag har inte gjort någon textuell ändring än, är för trött än så länge så det blir nog i morgon förmiddag skulle jag kunna tänka mig. I morgon kommer även sista sidan med källförteckningen med, men nu kan ni se helheten lite mer och hur JÄKLA LÅÅÅÅNGT det är... blir en del bortpillning om det här ska gå vägen. Johannas text är i rött och min text är i grönt så vi ska kunna se vad vi ska morpha ihop på söndag, förhoppningsvis kan vi korta ner en del då. Så ser det i alla fall ut kramar på er alla! Perny (som är så trött att hon nästan svimmar just nu, och ändå har hon sovit flera timmar i natt, fattar nada)"

Malin:
"tröttheten ursäktar det faktum att du glömde bifoga texten :)"

Jag:
"rotflol :D :D :D Ja jag är verligen aptrött - en star trek,en kopp te och en liten bit mörk choklad så somnar jag nog som en bäbis sen ska ni se :D :D :D"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive