tisdag 7 oktober 2008

dag 2/35


Nu har jag snart avverkat dag två. Maten blev lite konstigt upplagd idag. Frukost (halv påse) vid nio, lunch (hel påse) vid halv två, Mellanmål (halv påse) vid fem. Den halva påsen vid fem räckte inte så jag fyllde på med ytterligare en halv påse vid sex och nu äter jag den sista påsen innan jag ska gå och lägga näsan under täcket.

Rastlösheten har infunnit sig. Jag vill tugga tuggumi, jag vill gnaga på något. Jag la ner en osthyvel i besticklådan och blev otroligt sugen på att stoppa en ostskiva i munnen. Fingrar och kropp vill gärna på egen hand ta saker och stoppa in det i munnen men jag är benhård. Hjärnan är som en stor bufflig vakt som gör nacksving på mina stackars kroppsdelar när dom försöker göra saker bakom ryggen på hjärnan.

Dessa kroppsliga metaforer blir väldigt mysko om man försöker få bilder framför sig när man läser kan jag tänka, men ni förstår säkert vad jag menar.

Jag genomgick ett seminarie idag som gick jättebra, superduperbra helt enkelt. Odd var nöjd, jätte jätte jättenöjd för att vara mer exakt. Jag överlevde med en flaska vatten och en kopp te.

Tröttheten kröp på mig i eftermiddags och jag var på väg att gå och lägga mig men jag valde att faktiskt få arslet ur vagnen och fixa min studieförsäkran. Jag är förberedd på att baksmällan kommer i morgon, hoppas inte min grupp hatar mig för mycket om jag är seg, huvudvärkig och lite lätt dum i huvudet i morgon när vi ska gruppa. Det finns en anledning till att jag tänker krypa till kojs innan nio.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive