fredag 12 september 2008

Resume

This has been my day

Plugg plugg plugg plugg, och så studerande av Mårten som städat sektionsrummet och argumenterat mot Rättspsyk som kommit och dumpat saker. Intressant och roligt och otroligt skönt att slippa bli involverad. Jag skötte mitt och fnittrade åt deras så att säga.

This has been my outfit

Ännu en dag med lite mer casual look i korridorerna.

This has been all the others outfits

Utanför i solen spelade nollorna brännboll mot varandra. Det gjorde inte direkt det tunga sega skolarbetet lättare heller, när man visste att andra hade roligt, utan mig. Det senaste jag hörde var i alla fall att SOBRA vunnit alla sina matcher så jag utgår från en svart seger i år.

I felt naked in their presence

Måste säga att jag kände mig lite out of place när jag vandrade runt i mina gråa byxor och finskor medan andra kastade sig i gräset i sina tunga välpimpade overaller. Jag ville också göra det, men jag orkade inte idag. Får bli mer senare, någon gång.

I went home

Det var meningen att jag skulle komma till Bärseback med packet men eftersom jag kände mig seg, trött, sjuklig och ändå varken skulle dricka eller bli speciellt sen så valde jag att åka hem direkt. Jag hoppas dom hade trevligt dom små liven.

2 kommentarer:

  1. Åå, jag som hade hoppats på att du skulle ta min plats på festen. Har jag smittat dig, eller är du sjuklig på annat sätt?

    Jag har förresten börjat förstå varför jag super så förbannat. HelgTV är fruktansvärt!!! Ge mig en öl, liksom!

    SvaraRadera
  2. Det är därför man tittar på dvd-filmer istället. Men dexter är ju nu, det funkar ju.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive