måndag 29 september 2008

Resultat / Planering

Som jag redan sagt så låg min viktminskning på -0,8. Jag var en aning pessimistisk till detta och har ältat det lite fram och tillbaka. Som många inne på viktsnack och på min coach sagt på xtravaganza så fluktuerar vikten väldigt, speciellt hos kvinnor. Jag hade som mål att komma ikapp min tidigare planering och nu ligger jag +0,8. Detta innebär att jag behöver gå ner 1,8 till nästa vecka. Det kändes inte så värst farligt med att gå ner 1,6 efter att ha gått ner 2,4 veckan innan, men så blev det ju inte. Eftersom det gick så "dåligt" den här veckan så blir jag mer och mer skeptiskt till att jag ska kunna komma ikapp min ursprungliga planering men jag ger det i alla fall en vecka till.

Hur har matintaget varit i veckan?
Jo då jag har följt xtravaganzas halvfartsprogram strikt (förutom de ostbågarna som dottern hann mata mig med innan jag flydde huset i fredagskväll och tog en långpromenad, eller den smaken som jag tog på äppelkakan i går, en tugga) och jag ser inte att mina utsvävningar kan ha betytt så jättemycket, men ändå, kanske tillräckligt. Jag ska nu gå vidare, klokare och inte låta min dotters otroliga charm, som kan smälta diamanter, få knäcka mig den här veckan. Hur mycket hon än ger mig tillåtelse att smaka på hennes ostbågar eller vad det nu är för annat snask hon försöker lura i mig, så ska jag inte åka dit igen. Förresten har jag druckit mer vatten den här veckan också.

Hur har motionen artat sig?
Stegen:
måndag: 15 629 snabba: 8 054
tisdag: 16 523 snabba: 8 909
onsdag: 15 919 snabba: 8 767
torsdag: 18 626 snabba: 12 353 (känner mig nöjd)
fredag: 32 882 snabba: 25 204 (känner mig extremt nöjd)
lördag: 10 617 snabba: 7 062
söndag: 19 124 snabba: 8 841

Jag upplever att jag rört på mig mer än veckan innan vilket borde betyda att viktnedgången borde varit högre än veckan innan, men som sagt, kroppen beter sig på ett outgrundligt sätt, det går inte att ana sig till hur det ska vända sig (tyvärr)

Hur ska jag planera framtida veckan?
Jo, jag ska fortsätta att gå på halvfart hela veckan ut. Mitt mål är att komma ner till 77 kilo tills måndag den sjätte oktober. Om jag inte lyckas med det så ska jag göra min coach glad och gå in på helfart för då jäklar behöver jag en pusch över branten. Så det är nu det gäller, det är 77 eller leva på soppa i fyra veckor! Lyckospark tack!

I fråga om rörelse så ska jag se till att komma upp i minst 10 000 steg om dagen och helst mer än så. Får jag chansen att komma upp i över 20 000 så ska jag ta den chansen för rörelse är viktigt.

1 kommentar:

  1. Grattis till minus på 0,8. Ibland kommer effekten av bra ätande och bra motionerande lite i efterskott så vi får hoppas på ännu finare minus nästa vecka.
    Du har blivit utmanad på min blogg :)
    Kram Åsa.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive