måndag 8 september 2008

Resultat / Planering


Förra veckan hade jag som mål att gå ner ett kilo tills idag, hur har det gått med det? Det blev ett plus på vågen istället, +0,1 istället för -1. Känns surt men jag var värd det för jag har inte följt min planering alls.

tisdag: Power Walk och gympa - varken powerwalk eller gympa men jag dansade i en timme, räknas kanske som gympa?
osdag: Power Walk - glöm det
torsdag: Gympa - glöm det
Fredag: power walk - glöm det
Lördag och söndag ska jag promenera. inget på lördan men söndagen hade jag en rejäl promenad på åttio minuter.

Veckans steg:

dag - Steg - Snabba steg
måndag - 16952 - 9687
tisdag - 17016 - 9687
Onsdag - 5379 - 1418
Torsdag - 7989
Fredag - 8338 - 981
Lördag - 4332
Söndag - 11295 - 9586

-71301 - 25315

Maten, jag har följt xtravaganzas halvfartsprogram på pricken förutom när jag drack öl i tisdags, åt godis i torsdags och drack en drink och åt chips i lördags (sa jag inte att jag var värd ett plus? jo det sa jag)

Jag tror att detta plus jag fick nu kommer kunna sporra mig i framtida diskussioner med sockertrollet (hoppas hoppas hoppas) för ju jävlar är jag trött på min taskiga ursäkt till karaktär, jag ska ner de där jävla kilona och hör sen!


En ny planering, ett nytt försök att gå ner ett kilo den här veckan istället.

Here goes:
Jag ska hela vecka hålla mig till xtravaganzas halvfartsprogram, äta bra mellanmål och dricka mycket vatten.
Måndag wii fit
tisdag: gympa
onsdag: promenad
torsdag: power walk
fredag: powerwalk
helgen: promenader och eller wii fit
Och självklart ska jag ha gått fler steg den här veckan än förra veckan, både vanliga och snabba.
Måndagen den 15 september ska jag väga 81 kilo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive