måndag 22 september 2008

Resultat / Planering och utvärdering

Hur har veckan gått?
Jo då, den har gått grymt bra. Jag har hållt mig strikt till xtravaganzas halvfartsprogram och inte fuskat någon gång. Nu när jag varit strikt har jag även kunnat urskilja hur mycket jag faktiskt fuskat innan. En chokladbit här, en frukt där, lite för mycket mellis där och så nån kaka när det ändå bjuds. Lita potatis här och nån pannkaka där har också kunnat spela roll.

Det jag däremot varit dålig på är att dricka vatten. Jag har faktiskt under hela veckan inte druckt mer vatten än det som varit i xtravanzas soppor och i maten jag ätit. Det är något jag håller på att jobba med nu den här veckan så idag har jag fått i mig två och en halv liter vattan än så länge och jag har inte gjort annat än att springa på toaletten.

Men hur gick det då, även om jag druckit dåligt, jo jag fick ett minus på 2,4 kilo. Det gör att jag bara ligger 0,6 kilo ifrån den vikt jag igentligen skulle uppnått till denna måndagen om jag inte fastnat på 82.

Veckans steg ser ut som följer:
måndag 7776
tisdag10789
onsdag19020
torsdag14235
fredag18545
lördag 9773
söndag 16043
Jag tycker att jag uppnått en bra nivå i rörelse och har inte så mycket att klaga på, bara två dagar jag inte kommit upp över 10 000 steg och de flesta dagarna har jag haft råge.

Vad är planen för veckan. Jo jag ska fortsätta vara strikt mot mig själv i fråga om dieten och inte tillåta mig själv att göra några felsteg. Jag ska bättra på mitt vätskeintag och jag ska fortsätta röra på mig och mitt mål för veckan är att gå ner 1,6 kilo så jag kommer ner till den vikt som jag från början planerat in för veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive