torsdag 11 september 2008

Perny goes business

I februari så köpte jag en grå kostymliknande outfit på kap ahl. Den satt lite taight så den hängdes in i garderoben för senare bruk. I morse skulle jag slänga på mig lite kläder och såg då en väst hänge i garderoben och tänke, den vill jag ha på mig. När jag tog fram den så vägde den mer än vad en väst brukar och vips fick jag syn på de fina grå byxorna. Jag var ju bara tvungen att ha det i skolan idag.

När maken kom in i köket så fick han något i ögonen och sa "Nej men oj då. Är det en liten affärskvinna inne i köket"

Och så den obligatoriska strama svinryggsfrillan to match.

Kände mig så himla seriös hela dagen.

2 kommentarer:

  1. Kul att kunna ha kläder som suttit tajt förrut! Man blir alltid lika glad. Jag har förbrukat mitt tredje par jeans nu. Jag var tvungen att ha mina gravidjeans i början, sen köpte jag nya, som efter ett tag blev förstora, och nu har jag ett tredje par som jag köpte för några veckor sedan. De har börjat bli lite stora nu, men jag kan fortfarande ha de ett tag till, för jag tror när de blivit förstora kan jag ha mina "smal-jeans".
    KRam cissi

    SvaraRadera
  2. va kul. SÅ dina graviditetskilon bara rasar av nu :)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive