lördag 13 september 2008

Och hur var pluggdagen då?

Jag har haft en del kontakt med Bäääbs via msn, och det var väl tänkt att vi skulle peppa varandra, hjälpa varandra och stötta varandra i vårt plugg, det började bra:

Johanna - sjukling säger:

engelsk-svensk ordlista på nätet??

Johanna - sjukling har precis skickat dig en vibb.

Perny säger:

, vänta

Perny säger:

tyda.se

Johanna - sjukling säger:

TAck!

Johanna - sjukling säger:

I den där första presentationsrundan borde jag egentligen vara innan kalle, har jag upptäckt. För det var utifrån/efter de där soldater med tatueringar-observationerna som han utarbetade sin teori om fysiska stigmata som kunde tyda på kriminalitet...

Perny säger:

men ta upp det före seminariet bara

Johanna - sjukling säger:

Tänkte det

Sen fortsatte i vi i samma andra men visade båda två vår osäkerhet kring det vi höll på med:

Johanna - sjukling säger:

Jag är helt lost! Var står det om att kriminaliteten är kulturellt definierad

Perny säger:

Är det det här du menar? samhällets moral är socialt konstruerat och relativt beroende på aktörerna, kontexten och historian. Eftersom det är socialt konstruerat måste det finnas de som konstruerar det och moralen utgörs från vissa personers egna intressen, värderingar och syn på världen.

Johanna - sjukling säger:

typ

Perny säger:

i så fall är det i första kapitlet i DM

Johanna - sjukling säger:

ahaaa, jag var i andra kapitlet och snokade...

Johanna - sjukling säger:

thanks

Perny säger:

jag vart först förvirrad av frågan, kände lite som "va fan är det hon menar, är jag så jävla lost..." men sen hajjade jag fan snacka om att man är lite lätt on edge

Johanna - sjukling säger:

mhmm *nicka*

Långsamt började vi båda flippa ur mer och mer, jag kanske var den första som visade tecken, men bäääbs var inte långt efter

Perny säger:

*diggar till kiss*

Johanna - sjukling säger:

Jag minns inte riktigt, men jag kommer ihåg stämplingsteorin... Vänta så ska jag leta reda på mina egna anteckningar från gruppmötet...

Perny säger:

"aj wanna rock and roll all night"

Perny säger:

japp gör det så gungar jag och rullar här

Johanna - sjukling säger:

Jag hittar inget mer i anteckningarna i alla fall Nu måste jag springa ner till tvättstugan en snabbis...

Perny säger:

ock, en quicki på torktumlaren har jag hört ska vara en riktig höjdare... eller på centrifugen...

Snart hade vi kommit in på mycket viktigare områden än skolarbetet:

Perny säger:

jag har beställt en korsett

Johanna - sjukling säger:

Du har det?? Jag satt precis och läste blogginlägget

Perny säger:

ja men just den är ju slut

Perny säger:

jag har mailat och frågat om dom får in fler, för visst fan var den snygg!

Johanna - sjukling säger:

Den är ashet!! Jag vill också ha!!

Vi fastnade:

Johanna - sjukling säger:

Jag gillar halterneck-modellerna

Och fastnade ännu mer

Johanna - sjukling säger:

Jag tycker om brokaden, men lila är kanske lite i porrigaste laget

Perny säger:

den har jag också kollat på så den är inte jag emot alls

Perny säger:

det var ju typ den jag ville ha fast utan axelbanden

Och man kan nog säga att vårt plugg pajjade mitt i korsettavdelningen!

1 kommentar:

  1. Jävlar vad tydligt det blir när du lägger upp det så här :D
    Inget snack om korsetter idag!!

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive