måndag 29 september 2008

Ibland kan jag inte hålla mig för skratt

samtidigt som jag blir lite oroad.

I dag fick jag en kommentar på ett inlägg skrivet 4:e maj "vill aldrig flytta till österike". Detta inlägg är antal sidor bak och inlägget är lite ironiskt betonat kring dottern som varit instängd i en källare och utnyttjad av sin far. Jag ironiserar över att det är många saker som hänt eller härstammat därifrån, bland annat att Hitler var född där. Idag (eller rättare sagt i går kväll) fick jag en kommentar där inne som löd: "men vakna. tror du på fullt allvar att det har med österrike att göra? det händer ju i sverige också, vi har psykon här också." Behöver jag tillägga att kommentatorn var anonym?

Det jag fnittrar lite över är att en person uppenbarligen måste ha lagt ner tid och möda på att kolla igenom min blogg (fattar inte annars hur personen hittat inlägget) och väljer att skriva en kommentar till just detta inlägg och väljer dessutom att skriva just det personen gör. Har personen helt missat att jag varit ironisk förr (eller senare) och har personen då tolkat allt jag skrivit helt seriöst? I så fall måste det väl ändå funnits fler mycket värre inlägg än detta.

Jag tycker ändå att det är fint att någon lägger ner en sådan möda, men det blir ju lite tragiskt när det ändå blir så fånigt då personen helt missat den skämtsamma, lite lätt ironiska och den helt oseriösa poängen.

Det kanske är bäst att jag sätter en liten varningslapp "varning, kan vara oseriös och ironisk ibland" så folk inte blir så upprörda när dom läser min blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive