söndag 14 september 2008

Ett mystiskt möte

Idag när jag var på väg hem så mötte jag och Bäääbs en snubbe som glatt hejjade, väldigt igenkännande, på oss. Jag hejjade lite så där försynt och frågande på honom, lite tyst var det väl också, och tänkte lite för mig själv att det troligen var någon Bäääbs kände. När han kommit ut ur hörhåll så frågade jag henne om det var någon hon känt. Hon såg lite förbryllad ut och försökte komma på om hon gjorde det samtidigt som hon tveksamt sa "näääääää"

Sen fick hon en sån där min med uppspärrade ögon och drog en lång häftig inandning samtidigt som hon pekade på mig med ett uppmanande finger.
"Jooooo, det var ju han!!! Darth Vader!!!!
Och sen garvade vi för det var ju inte konstigt att vi inte kännt igen honom. Han hade ju inte visat sig på hela kvällen, men ändå var det en av de vi snackat mest med under festen. Lite roligt hur man kan umgås med någon utan att ha en aning om hur han ser ut.

Förövrigt så kommer min korsett dyka upp redan i morgon (gissar att jag inte får hem den förrän i övermorgon, men då blir det bilder!)

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive