lördag 20 september 2008

Djävulen agerar på stan

Man märker av hans arbete så här när man absolutist när det gäller allt godis, sötsaker eller något överhuvudtaget förutom just den mat jag får stoppa i mig.

Det är mycket folk, okänt folk, som försöker proppsa på mig godis. Det har varit massor av reklamkampanjer på sistone där folk kommer fram på gatan och bjuder på godis. Jag har börjat fundera på om jag ska sätta fingrarna i kors och skrika "Vik hädan" för deras verk är ju bara av ondska i mitt perspektiv. Men jag har varit svensson och artigt sagt "Tack men nej tack" och gått vidare.

Förövrigt är jag svullen och trött i dag så det känns som om jag skulle gått upp fem kilo. Snacka om helvändning på bara en dag, i morse var jag ju så positiv.

men jag har i alla fall inte fuskat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive