onsdag 10 september 2008

Det där svarta hålet

hade jag noll koll på. Troligtvis för att jag haft mitt huvud nere i den studentska sandgropen eftersom jag läser tjocka engelska böcker istället för tidningar eller kollar på teven. Jag hade alltså ingen aning om att det var ett svart hål på gång som några galna vetenskapsmän kände för att riskera att utveckla. Om jag bara slagit på radion i morse och hört Alex Shulman prata om det så hade jag väl inte reagerat så mycket eftersom jag aldrig tar honom på allvar, men när hela bloggvärlden (ok inte hela, men en del av den) diskuterar detta samt att det tas upp på korta nyhetssändningar.

Varför ska det skapas nya ontimagenfällor för mig?

Samtidigt så har jag lite svårt att tänka mig att vi människor skulle kunna skapa ett svart hål, stort nog för att suga i sig hela jorden. Alltså, så bra är vi faktiskt inte... vi är rätt töntiga så... orolig är jag egentligen inte.

Ont i magen har jag ändå... men det är nog mest av mig själv och mitt liv, men det är lite skönt att kunna skylla på ett svart hål och en massa vetenskapsmän som man inte känner.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du hittade till mig, så jag kunde hitta till dig...

    Det där med det svarta hålet har jag också missat...
    ;-)

    SvaraRadera
  2. Det där svarta hålet...är inte det mugghålet eller har jag missat något?

    *fnissar*

    Min Tonårsson kan bra mycket mer om rymden (i jymden kan ingen höja dej skjika) än vad jag kan. Borde ju faktiskt fråga honom. Men när jag väl frågar har han en hel utläggning om alla planeter som går in i ena örat och ut genom det andra.

    Han har förmodligen förklarat det där om det svarta hålet (avloppsröret?) men jag har nog missat det - glömt bort det.

    Kram Liselott

    SvaraRadera
  3. Det är visst något som forskarna håller på med, men jag tror jag hittade det igår när jag var ute och promenerade, i så fall ligger det på nordväst i Örebro :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive