tisdag 26 augusti 2008

Min viktreduceringsplanering

Min coach ville att jag skulle göra en planering inför min fortsatta viktreducering. Hon tycker att jag har kört fast och hon har nog ganska rätt. Jag behöver en ny planering som hjälper mig fram till mitt mål, detta är min planering:

Min planering är att gå ner runt ett kilo i veckan genom bra kost och mycket motion.

  • I fråga om god energi ska jag följa Xtravaganzas halvfartsprogram strikt.
  • I fråga om rörelseglädje ska jag ta mig ut och röra på mig varje dag genom antingen promenader eller att jogga. Jag ska träna på antingen universitetets aerobics eller på Xtravaganzas gym minst två gånger i veckan.
  • Mental träning ska jag ta till mig genom att ta en egen stund varje dag då jag kan lyssna på Xtravaganzas skiva för mig själv samtidigt som jag kan slappna av och bygga upp mina reserver för att orka med min diet, nå målet och stärka mina resurser att nå mitt mål
  • Mental näring ska jag ge mig själv vid uppnådda mål.

Mina mål och delmål, stora som små:

Mina små mål är att gå ner ett kilo i veckan vilket jag kommer belöna med de mindre belöningar som till exempel varmt skumbad eller ett skönt fotbad.

Mina större mål är:

  • Att den 29:e september väga 78 kilo
  • Att den 3:e november väga 73 kilo
  • Att den 8:e december väga 68 kilo
  • Att den 12:e januari väga 65 kilo

Dessa mål genererar en större belöning i form av till exempel ett biobesök eller ett besök på Gustavsviks relaxavdelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive